24 jan. 2015 prachtdag in Port Fairy - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Hans en Nancy Vervoorn - WaarBenJij.nu 24 jan. 2015 prachtdag in Port Fairy - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Hans en Nancy Vervoorn - WaarBenJij.nu

24 jan. 2015 prachtdag in Port Fairy

Blijf op de hoogte en volg Hans en Nancy

24 Januari 2015 | Australië, Port Fairy

Geen echte plannen voor vandaag!! Uitslapen, rustig ontbijten en nog wat sight seeing hier in de omgeving. Beetje bijkomen en nagenieten van alles wat we al gedaan hebben! Bijna een maand onderweg! Hans stuurde ons een groot deel van Australie door! Vanaf Adelaide hebben we er nu al ruim 4500 km opzitten en wat hebben we veel gezien!kilometers bos,kilometers graan, kilometers steppe, kilometers gele weilanden, met schapen of koeien en soms paarden. Alles is hier veel en groot! Dorpjes daarentegen klein, stil en onbeduidend! Heel veel oude mensen!! De jonge mensen trekken naar de grote steden! Ook heel veel ( heel) dikke mensen en als je ziet wAt ze dan nog eten.....!!!!! Heel veel kangoeroes gezien. Niet kunnen tellen hoeveel! Heel veel vogels, vooral gehoord, want ze verschuilen zich in het gebladerte van de bomen! Behalve de witte krijsende papegaaien en de Ghana's. Ook een papegaai met rode buik en grijze vleugels. Die zijn hier talrijk!! Pinguins gezien op Philip Island, zeeleeuwen op Kangoeroe Island! Dolfijnen gezien! Samengevat!!! Australië was fantastisch. We waren gewaarschuwd dat de zomers hier erg heet konden zijn! Wij hebben mazzel gehad. Het was koeler dan normaal en zelfs af en toe regen gehad.!!! Daar waren ze hier dan ook erg blij mee!!! Vanmiddag al een stukje van de Great Ocean Route gereden! Onderweg regelmatig eruit om prachtige rotsformaties in de Oceaan te bekijken! Wat prachtig en wAt een geweld brengt de Oceaan toe aan de kust!!! Schuimend en kolkend tussen en tegen de rotsen!!! Alleen het geluid al, doet je af en toe huiveren! Geluiden als onweer!!!! Prachtig om mee te maken!!! Probeer een foto mee te sturen, gister 3 foto's, zijn die aangekomen??? Morgen rijden we naar Apollobay en blijven daar onze laatste 2 nachten! Dinsdag steken we over baar Nieuw Zeeland!! Nieuwe indrukken!!!!

• 24 Januari 2015 - 11:06

Inge:

Hoi we hebben de foto's ontvangen ja het is prachtig. Rust inderdaad maar wat uit want in nieuw zeeland zal jullie nog veel meer zien gelukkig niet zo groot. Gaan jullie naar beide eilanden? In auckland woont een vriendin van me en ook een paar neven en nichten . Groetjes Rob en Inge

• 25 Januari 2015 - 11:50

Angela:

Mooie foto van die waaghals!

• 26 Januari 2015 - 18:51

Micky: