do 12febr 2015 trip naar noordelijkste punt op Zu - Reisverslag uit Mahana, Congo, Democratische Republiek v van Hans en Nancy Vervoorn - WaarBenJij.nu do 12febr 2015 trip naar noordelijkste punt op Zu - Reisverslag uit Mahana, Congo, Democratische Republiek v van Hans en Nancy Vervoorn - WaarBenJij.nu

do 12febr 2015 trip naar noordelijkste punt op Zu

Blijf op de hoogte en volg Hans en Nancy

12 Februari 2015 | Congo, Democratische Republiek v, Mahana

Vanochtend wafel met vers fruit en muesli yoghurt als ontbijt!! Stevige hap. Afscheid genomen van Jilles en Ellen en wij op pad baar het noorden!helaas kunnen we niet naar de Farewell Spit vanwege het Tij! Hadden we om 4 uur hier weg gemoeten om om 6 uur in een bus te zitten daarnaartoe! Maar er zijn op die punt nog wat dingen te bekijken en dat deden wij! Onderweg eerst nog lookout punten bezocht met de bijbehorende wandelingen!!! Prachtig uitzicht overal op de bergen en de zee! Wel erg nevelig dus voor foto's niet geschikt helaas! Onderweg broodjes gekocht en op de noord punt een wandeling van zeker 30 minuten door duinen met wei met schapen ,bos en veel zand! Zwaar lopen af en toe en het zand was bloedheet!!! Maar dan kijk he over het laatste duin zo richting zee!!! Prachtig! Bijna een woestijn met nog meer zandduinen en daarachter de wilde golven zee!!! Er waren best wel ceel mensen maar door grote oppervlak verdwenen ze in het niet. Hebben onze broodjes gegeten met hulp van meeuwen en hebben heerlijk in de Tasmanzee gezwommen!!! Sterke golven en veel onderstroming! Water lekker KOUD! Op terugweg duitse lifster een stuk meegenomen en nog wAt dorpjes bezocht. Uiteindelijk weer de grillige haarspeld bochten weg weer terug gereden en in Mapua op de Warf weer een visje gegeten in de laatste zon. Net weer terug bij de B&B, gedoucht en nog even bijkomen en wifi tijd benutten! Morgen vertrekken we hier en gaan via de Ferry van Picton, 3 uur varen, naar het Noord Eiland. Benieuwd wat we daar weer gaan zien.

• 12 Februari 2015 - 12:57

Monique:

Heerlijke verslagen! Helaas gaat de tijd snel en is jullie vertrek naar het N eiland in zicht.
    Wat een indrukken is het allemaal nog te verwerken?
    Ik volg jullie verhaal met de kaart erbij. Er was een cursist hier die net terug is uit NZ.
    Jullie reis tot nu laten zien , leuk om die reakties van herkenning te zien.
    Jullie zitten te puffen van de hitte hier is het prutweer. Dus advies is :
    blijf nog ff weg en geniet van al die mooie natuur daar. Nog veel mooie dagen, geniet doe het rustig aan. Ik volg in jullie schrijfspoor -:)
    Grtjs Monique.